18 Nov 2013

Nikah? Kahwin???

Assalamualaikum kepada semua blogger di luar sana. Apa khabar? Semoga sihat dan ceria selalu...

Nampaknya, saya sudah lama tidak masuk ke ruangan blog saya ini. Okay, sememangnya kehidupan sebagai seorang penuntut ilmu di menara gading sangat mencabar... hahahahaha... (*poyo kejap)

Banyak cerita yang ingin saya kongsikan namun disebabkan keterbatasan waktu untuk saya ke ruangan ini menyebabkan saya .............., hehehe.

Memandangkan cuti sekolah telah pun bermula, maka pastinya hujung minggu dipenuhi dengan jemputan / undangan ke majlis perkahwinan... Weeeee best tu dapat pergi ke majlis kahwin. Untuk tahun ini, ramai dalam kalangan rakan-rakan saya akan melangsungkan perkahwinan mereka. Harapan saya semoga mereka mempunyai jodoh hingga ke Jannah... (** eh, betul ke ayat ni??? macam pelik jer.. macam pelik jer...)




 Nampak macam seronok je kahwin. hehe, tak pelah jodoh saya lambat lagi.. 

(**promote diri kejap.. hahaha tak malu >,<)

Apakah perasaan saya bila dapat tahu ada dalam kalangan rakan-rakan lelaki/perempuan saya sudah mendirikan rumah tangga?

Pastilah rasa sedih dan gembira. Sedih sebab saya sudah tidak dapat kacau mereka seperti dahulu sebab mereka sudah ada kehidupan baru.. Gembira sebab mereka akan melahirkan bakal generasi untuk menjadi pemimpin Islam.. 

In-Sha-Allah.

Okay, sampai di sini saja cerita untuk hari ini, semoga bertemu lagi di lain waktu..
 

p/s: maaf jika blog ni banyak merapu dan menggoreng ikan kerapu yang saya sendiri tak tahu sedap ke tak...

Tiada ulasan: