24 Mei 2011

tak mampu

Tiap kali aku membuka akaun mukabuku @ facebook aku yang kedua pasti aku akan taip nama dia dalam ruangan carian @ search. Entah sampai bila semua ini akan berlaku. Aku ingin sekali menamatkan semua ini tapi aku gagal melakukannya. Setiap pagi tiap kali aku buka akaun facebook pasti aku akan cari juga nama dia. Biarlah segalanya adalah rahsia. Mungkin belum jodoh aku lagi untuk melupakan dia. Setiap kali aku berdoa meminta pada Maha Penciptaku meminta supaya aku dapat buang segala ingatan tentang dirinya tapi entah mengapa aku gagal jua melakukannya. Mungkin aku masih belum betul-betul berusaha dalam melupakan dia. Diri aku?? Macam pengendap saja. Mana tidaknya setiap hari lihat facebook dia. Manalah tahu dia dah ada hubungan dengan seseorang ayng istimewa ke atau mungkin lebih daripada itu. Entahlah.

Agaknya pernahkah dia fikirkan tentang diri aku seperti mana aku berfikir tentang dirinya? Mungkin tidak pernah langsung dia fikirkan tentang diri aku. Kalau ada pun dia fikirkan tentang diri aku pasti tentang keburukan tentang diri aku. Tidak mengapa. Aku faham semua itu.

Doaku semoga kau dapat mendapat seorang insan yang mampu mencintai dirimu lebih daripada dirinya.. amin

Tiada ulasan: